Jóga futóknak

Mivel magam is futó vagyok, ezt az órát a futók igényeihez mérten alakítottam ki. Hatha jóga alapokra épül, de a bemelegítés során alkalmazzuk a japán Do-in önmasszázs bizonyos fogásait is, hogy előkészítsük a testet, fellazítsuk az energiablokkokat. A lábak tekintetében a fő hangsúly az izmok nyújtásán, lazításán és az ízületek átmozgatásán van, míg a törzsizmokat és karokat főként erősítjük, nyújtjuk. Külön légzőgyakorlatokat csinálunk a vitálkapacitás növelésére. Egyensúlyozó ászanák segítségével támogatjuk a harmonikus mozgást és kölcsönveszünk néhány mozdulatot a chi kungból is, hogy összehangoljuk a jobb és bal agyféltekét. Futás utáni regenerációt elősegítő gyakorlatokat végzünk, és tudati gyakorlatok révén további felesleges feszültségektől szabadítjuk meg testünket, elménket egyaránt.
Olyan tudást igyekszem átadni, amit a mindennapokba beépítve tudtok használni az egészségetek megőrzésére. Másrészt gyakorlás közben ismertetem az egyes ászanák jótékony hatásait is, bizonyos betegségek, problémák esetén.
Kezdők is jöhetnek bátran.
Kaptok tippeket futás előtti bemelegítéshez, és futás utáni nyújtáshoz. És ha esetleg meglévő problémával jönnétek, menet közben törekszünk az enyhítésére.

Órarend

  Óra kezdete Óra vége Oktató Cím
csütörtök 19:15 20:45 Balázs Tünde
58e48a47-8670-4c85-8a93-a873b45f2463

A jógával egy belső sugallat hatására ismerkedtem meg, 2005 környékén. Heti rendszerességgel jártam, mivel éreztem, hogy testem rugalmasabb és lazább lesz, elmém, érzelmeim pedig lecsillapodnak általa. 2010-2011 döntő változásokat hozott az életembe, melyek hatására elkezdtem napi szinten rendszeresen jógázni, és futni járni a Hármashatár-hegyre. 2011-ben iratkoztam be Sri Viyay Anandhoz egy egy éves jógaoktató képzésre. A mesteremtől újfajta stresszoldó gyakorlatokat